Magyar  English     

 

CSR filozófiánk: a "Holisztikus stakeholder értékmátrix"

 

 A mi felfogásunk szerint a menedzseri gondolkodás motiválója három szint lehet:

  • fizikai szintű (anyagi, pénzügyi),
  • intellektuális (szellemi) fejlődés, ill. az ezeken felüli és ezeken túlmutató
  • társadalmi felelősségvállalás, mely szélesebb látókört feltételez, amelybe egy harmadik szint, a lelki (spirituális) élet is beletartozik.

 

 

Ha összekapcsoljuk az említett három szintet az érintettek átfogó listájával, akkor az általunk kifejlesztett holisztikus értékmátrix körvonalazódik:

 

Az ideális vezető lelkileg motivált szakember. Ennek alapján a vezetés is háromféle lehet, ahol a szintek az „egyénitől” a „közösségi” felé vezető irányt is jelzik, az „egocentrikustól” a „közösség-centrikusig” haladva. A felelős cégre mi úgy tekintünk, mint egy olyan teljes kapcsolatrendszerre, amely egyszerre elégíti ki anyagi, intellektuális, lelki szempontból az összes stakeholdert. Így a mi cégünk célja is az, hogy a fenti ábra (lehetőleg) összes metszéspontjában legyen értékteremtés.


ADAKOZÁS ÉS PARTNERSÉG


A PMC alkalmazottai és partnerei számára különös jelentőséggel bír, hogy mind üzleti tevékenységük által „munkaidőben”, mind azon kívül, pozitívan befolyásolják a környezetükben élő emberek és közösségek életét. Ezért pénzzel, idővel, minőségi szaktudással támogatják a rászoruló egyéneket, közösségeket. 

 

  • Egyénileg, mint személyek (pénz-adománnyal ÉS idővel – azaz a szakértelem ingyenes rendelkezésre bocsátásával, a kiválasztott „hiányterületek” felé);
  • Cégesen, szintén a legkülönfélébb területeken például a „matching fund” bevezetése összeköti az elsőt a második szinttel: a cég dolgozóinak egyéni pénzadományát a cég megduplázza.
  • Aktív bevonódással. Ennek felismerése alapján a PMC tulajdonosa, Héjj Tibor, valamint az általa megszólított üzletember-kör 2000-ben létrehozta a Napra Forgó Nonprofit Közhasznú Kft-t (NaF). Üzleti célul egy „profi nonprofit” vállalkozás alapítását és működtetését tűzték ki, közhasznú célként a foglalkoztatási rehabilitációt választották. A „PMC és körei” jelenértéken számolva eddig összesen mintegy 25 millió forinttal támogatták a 3 millió forint alaptőkével elindított Napra Forgót. Természetbeni támogatásként profi munkatársaik idejét bocsátották a NaF rendelkezésére.
    Tíz év óta folyamatosan és közvetlenül szolgáljuk (akár halmozottan) hátrányos helyzetű embertársaink százainak sikeres esélyteremtését a munkaerőpiacon, új, integrált rehabilitációs modellt alkotva a hazai foglalkoztatáspolitika számára is.
 

 

Héjj Tibor nyerte el az idén 20 éves Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara Szent György DíjátA köztársasági elnök kezdeményezte munkában Héjj Tibor is közreműködöttA svájci székhelyű Malik
Management Zentrum St. Gallen a
PMC-t választotta magyarországi stratégiai partnerének
"Év társadalomtudatos vállalkozása  
- Magyarország 2007"
"Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért "